måndag, maj 28, 2007

Helgen, stressen & HLR!

Hej, tänkte bara säga att jag lever - JAG LEVER! Okej, så... nu vet ni det också!

Dåligt med uppdatering alltså, men jag bjöd ju på ett roligt klipp ur Scrubs igår. Det har varit otroligt skönt att slippa så mycket skola och nu när betygssamtalen börjar läggas in så känns det bara bättre när man får bekräftat att alla sena nätter & helger med plugg var värt allt! För en gångs skull har jag kunnat umgås med vilka jag vill utan att känna någon stress eller press, vilken härlig känsla va! Lördagen spenderades med picknick på Djäkneberget med famlijen & Farmor, Thomas & lilla valpen Laban. Gud, vad han är söt! Strax innan 4 begav jag mig till Domkyrkan för att träffa L & se hennes små konfirmanders konfirmation och sedan var jag med henne hela kvällen.

Igår, söndag, så var det alltså Morsdag! Det blev firande nästan hela dagen. Först hemma & åt underbar yoghurtglass i solen & sedan iväg hem till Mormor för att äta tårta & sånt. Mmm!

Idag har vi inte direkt haft lektioner i skolbänken, nejnej! Imorse träffades klassen på Hovdestalund (kyrkogård & kremeringsställe) för ett studiebeök. Det var ganska tråkigt, men blev allt lite roligare när vi fann länkar till filmen "Sprängaren", HAHA! Jag önskar nästan att det var så som vi fantiserade ihop det i våra huvuden... Studiebeökstanten aka. Beata Eksjö. Tillbaka i skolan skulle vi vara i metodövningsrummet på Komvux, men de hade stängt under den dagen (missförstånd?) så de fick snällt öppna skolan för oss ändå! Haha, & där hade vi HLR-utbildning (Hjärt- & lungräddning). Så nu är alltså OP2A HLR-instruktörer. Typ. Vi fick t.o.m. ett litet "bevis" på det... Någon som kommer på t.ex. hjärtstillestånd? Få det nära mig ;) Haha! Skoja, helst ska man ju undvika sådant. Sluta rök & fetta!

Nu är tyvärr pluggstressen tillbaka, 2 inlämningsuppgifter & 2 prov. Usch!

Inga kommentarer: