tisdag, maj 29, 2007

"Att drömma är gratis..."

Ni vet mina kollage, oftast är de ju som drömbilder tagna ur min hjärna (fast lite andra bilder bara, jag kan ju inte dirket printa ut bilder ur min hjärna... ja ni fattar). Om jag skulle göra ett nytt kollage nu (vilket jag absolut vill göra, men inte hinner) så skulle den här vara med. Åh! Jag vet, ännu en gång har jag blivit förälskad i något som inte går att köpa (inte med mitt studiebidrag i alla fall), men så är det ju alltid. DÄRFÖR så undrar jag hur fan alla bloggerskor har råd? De kånkar ju hem 10 nya plagg i veckan! Och då är det inte bara fynd från H&M. Jag menar rånar de banker eller rycker handväskor av tanter på stan? Jag förstår det verkligen inte... En logisk anledning till deras (jag blir frustrerad) pengautdelning vore ju att de har rika föräldrar eller att det jobbar varje helg (men hur kommer det då sig att de då hinner göra allt tjosan som de nu har för sig på just helgerna?) och vilken tjej i 16-18års åldern har så mycket i lön? Någon som har en logisk (eller ologisk) förklaring till detta? Jag skulle väldigt gärna veta svaret på det här mysteriet (pengagalen som jag är...).

Sökte förresetn jobb igår, hoppas att jag får det till hösten & sen så ska jag kanske söka på Ica... de är tydligen rätt snälla här ute. Vi får se... och till dess får jag väl fortsätta drömma.

1 kommentar:

Anonym sa...

vem/vilka syftar du på? :P dom flesta har nog rika föräldrar och så jobbar dom.....kanske inte varje helg men nån gång.